vineri, 6 aprilie 2012

ClassFest sau Huinea Moldovenească



Piesă într-o juma de act
Prolog
Ca deobicei trebuia să-mi postez discuțiile de pe face aici, ca să vadă și altă lume că nu tot rahatu de teatru se înghite de spectator. Sunt opinii și opinii care, dacă sunt argumentate, ar avea o importanță majoră în mișcrea teatrală din Moldova. De ce Huinea…așa mi-a venit. Oricum tot ce se face în MD e huinea, sau aproape de asta.Totuși, mă bucură evenimentul,* iaka aista* pe lîngă toată huineaua, asta e una care aduce plăcere sufletului. Le urez la ăștia cu festivalul ca la anul să aibă doar huinea calitativă și spectatori ohuienîie.
Statut:
teatru moldovenesc? nu, n-am auzit...
Inizio modulo

PS-  iar tu te iai de teatru?
PTL- ‎"iei"
PS-  of, parcă ești di la literi...
eu di teatru vb, nu di cum sî scrii corect..iei
PTL- da eu despre cum să scrii corect
PS- și mai umblă pe la spectacolele din festival, ca de-am se termină în 2 zile
am înțeles...democrația la tine e cam dictatură..da-am văd cum amuș o să mă cenzurezi și-o să-mi pui toate virgulile la locu lor
PTL-  noroc de ruşi că au spălat obrazul festivalului.
PS-  da, n-ai spus nimic despre Lecția...sau n-ai fost?
PTL- ce are dictatura cu necunoaşterea gramaticii? eu nu te critic, eu te atenţionez
…………..am fost la Lecţia
PS-  și?
PTL- şi, şi ce? ce anume vrei să îţi spun?
PS-  dacă a fost ok sau nu...?
PTL-  nu sunt la piaţă să vorbesc despre un spectacol că a fost ok sau nu, îmi place sau nu...

"Buni" e o noţiune prea largă.
PS-  am înțeles...da tari arțăgos mai ești măi bărbati
PTL-  ştiu că aici se obişnuieşte a discuta la nivel de "îmi place, nu-mi place", dar "plăcerea" nu este unicul criteriu, nici pe departe cel mai important. Din unele puncte de vedere, mai tehnice, unele spectacole au fost bune, din alte puncte de vedere, mai profunde şi mai artistice, au fost slabe....valabil şi invers. Unicul spectacol din cele pe care le-am văzut, care după părerea mea a întrunit toate criteriile necesare unui spectacol studenţesc bun, a fost spectacolul Sașka, jucat de ruşi.
PS-  și eu sunt de acord...
Auzi, eu cu tine nu-s drug...am vrut sî-ț fac o surpriză...ia vezi Sashka în fotografii
PTL-Al III-lea război mondial a fost slab ca şi joc actoricesc...oamenii ăia nu trăiau personajele ci şi le închipuiau, astfel că era un pesonaj la suprafaţă. Ei jucau personajul, nu îl construiau, nu îi dădeau o încărcătură personală interioară. E un lucru grav pentru un actor. Nu am înţeles ce vor să transmită, deşi recunosc nu am avut răbdare pînă la urmă, era prea plictisitor. De fapt din moment ce era plictisitor, nici nu mai contează ce au vrut să spună. Miza probabil era prea mare pentru capacităţile lor.
am văzut pozele, foarte bune.
PS- măcar atîta ghini fac ăștia...fotografiile
PTL- Lecția a fost jucat relativ bine. Actorul "academician" era prea încrezut în sine, am impresia, dar a avut momente de sclipire. Actorul care a jucat eleva, a fost chiar bun, pe alocuri fals, dar per ansamblu are potenţial care tre dezvoltat. Ce ţine de profunzime şi calitatea de artă a spectacolului...mă abţin doar pentru că e vorba de nişte colegi de breaslă la început de cale şi un profesor de la AMTAP.

  Tîrgu-Mureș nu vreau să comentez pentru că e un spectacol jegos. Nu am stat mai mult de jumătate de oră, de aceea nu pot vorbi despre caltiatea actorilor, dar calitatea de artă a spectacolului e 0.
PTL- ‎(acum poţi să procedezi clasic, să postezi pe blogul tău toată discuţia ca să demonstrezi un ceva cuiva)
PS-(asta-i despre al III-lea război)  Au vrut să spună că noi suntem iadul, noi suntem cei ce ne creăm propriul iad...iar moartea unui dictatornu garantează schimbarea, poate chiar,anunță venirea unei dictaturi și mai riguroase
aha, pe nimeni nu interesează..ăia de pe wordpress lasă să-și copypasteze dacă vor
PTL-  ce vroiau ei nu contează pentru un spectator...contează ce a ajuns la spectator...la mine nu a ajuns nimic. Teatrul contemporan nu poate
ce nu interesează, despre ce vb?
PS-  Tîrgu Mureș mi-au plăcut foarte mlt, și ca regie și ca actorie...au fost organici...jegoșenie a fost pe alocuri, dar eu sunt mai tolerantă și salut spectacolul
cititorii mei...și nu am injurat niciodată...nu-i interesant
da dacă tare vrei...nici o problemă, da tre să fac mici redactări
PTL-  de fapt era o glumă, nu prea înţeleg de ce ai pune o discuţie pe wordpress? :/ chiar nu ai ce face sau vrei ce să demonstrezi? de fapt eşti liber să faci ce vrei, eu nu atrag atenţia prostiilor, mai am încă nişte spectacole de văzut şi abia aştept spectacolul UNATC-ului.
PS-  Corect faci că nu atragi atenția proștilor, nu o merită...da noi ne înțelegem ca tanda și manda... eu n-o pun pe wordpress, ăștia cu festivalul îs pe wordpress. Tu crezi că se discută despre festival? așa numai la mese și prin colțuri, oficial nimeni nu spune nimic, la toți le place, totul e super...să mai vadă ce spune spectatorul poate or schimba ceva și fest-ul urmotor va fi mai calitativ...Nu ai spus nimic de filme, ai fost?
 Cred că discuțiile o să continue...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu