vineri, 24 februarie 2012

Dragobetele sau blestemul dragostei



Iubirea tuturor pentru toti – poate ca ar trebui sa lasam asta in seama lui Isus. Iubirea este cu totul altceva. Nu are nimic de-a face cu generozitatea, cu indurarea. Dimpotriva. Iubirea este un amestec ciudat de contrarii, o imbinare de egoism extrem si daruire deplina. Un paradox! In plus, iubirea, toata lumea vorbeste intotdeauna de iubire, iubire, dar iubirea nu e ceva ce alegi, ci te molipsesti de ea ca de o boala, esti prins de ea ca intr-o nenorocire. Asadar, ce anume alegem? Intre ce si ce trebuie sa aleaga oamenii in fiecare minut al zilei? Generozitate si meschinarie. Orice copil o stie si totusi rautatea nu se mai ispraveste. Cum se poate explica asta? Se pare ca ni se trage de la marul pe care l-am mancat atunci: am mancat un mar otravit.
 (Amos Oz in Poveste despre dragoste si intuneric)


Nu am înteles niciodată de ce atunci cînd ești îndrăgostit tre neapărat să suferi.  
Am suferit, adevăr, și perioada asta a fost cea mai senzațională din viața mea. Nu știu de ce, dar   suferința  era așteptată ca o binecuvîntare, ca un dar dumnezeiesc. Uneori  durerea sufletului o simțeam aproape  fizic. O stare permanentă de angoasă care te mistuie în lipsa lui, dar cu atît mai dulce este revederea.
 Totuși ești îndrăgostit. Blestem sau….nu știu, dar mă complăceam în statul ăsta.
 Ai o dorință diabolică ca persoana iubită să sufere, să sufere ca și tine, pentru tine. Îți place ideea să știi că  cuiva i se rupe inima, un maniac sentimental dependent de durere.
  
Să suferi din dragoste, nu există sentiment mai puternic și mai pur decît acesta. Devii de nerecunoscut, nu mai știi cine ești, șitii doar că ești El. Nu te gîndi la ce o să fie mîine, că o să te desparți, că o să vă certați. Trăiește momentul, simte fiecare parte a corpului tău cum se zbate. Simte pentru că asta nu durează …

Atunci cînd am încetat să mai sufăr, atunci am încetat să mai iubesc, iar atunci cînd n-am suferit, nici n-am iubit.
E interesantă chestia asta cu dragostea. Medicii au clasificat-o oficial ca boală psihologică. Acum sunt perfect sănătoasă, dar suspin după acele vremuri bolnave.

Îmbolnăviți-vă dragii mei și virusații și pe cei sănătoși, pentru că ei, în secret, vă invidiază.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu